Monday 25 September 2017

Sekulära Religiösa Binära Alternativ


Att göra förhållandet mellan religiösa och sekulära ett speciellt undersökningsobjekt representerar mindre ett nytt sätt att tänka på religionens roll i litterära studier, som Michael W Kaufmann hävdar, än en återgång till status quo. Denna uppsats formulerar den status quo av undersöker det senaste arbetet med romanens historia på engelska i ljuset av Vincent Pecora s bok Sekularisering och kulturkritik Därefter står det i motsats till Pecora s tillvägagångssätt till Talal Asad s i sekularformationer. Slutligen beskriver essäet kortfattat en del av terrängen mellan religiös och sekulär i romanen, som Asad lämnar oututforskad i hans kritik. Om du vill autentisera med en annan prenumeranterad institution som stöder Shibboleth-autentisering eller har egna inloggningar och lösenord till Project MUSE klickar du på Authenticate. You är för närvarande inte autentiserad. Inköpsuthyrning finns tillgängliga. Religiösa, sekulära och litterära studier återspeglar sekulariseringsförklaringen i H historier av yrket. Historierna i litteraturstudiernas disciplin har länge förlitat sig på en sekulariseringshistoria som spårar den gradvisa omvandlingen av ett yrke som ännu en gång var religiöst till ett som nu är i stor utsträckning sekulärt. Det senaste arbetet i ett antal olika discipliner har reviderat och utmanade de grundläggande antagandena bakom sekulariseringsberättelser, delvis genom att komplicera vår förståelse för de processer genom vilka kategorierna religiösa och sekulära konstrueras och differentieras. Denna uppsats börjar med ett redogörelse för något av det här senaste arbetet, främst från kulturantropologi och religionsstudier i Ljuset av dessa teorier undersöker essäet hur olika försök att skilja de religiösa och sekulära har formade disciplinära gränser och identiteter som uppenbarade i yrkets historier. Att ange hur ett konto av dessa fortsatta handlingar av differentiering är centralt för en förståelse för professionell Historia och identitet, och t O litterär kritisk praxis avslutar essäet med en kort titt på några nyligen gjorda litterära studier som har flyttat sig från att lita på en enkel sekulariseringshistoria och istället återinförde frågor om det pågående förhållandet mellan de religiösa och de sekulär. Om du vill autentisera med en annan registrerad institution som stöder Shibboleth-autentisering eller har din egen inloggning och lösenord till Project MUSE klickar du på Authenticate. You är inte för närvarande autentiserad. Speciella religiösa binära alternativ. Enligt din åsikt har vi Rätt att be dem att inte inkludera religiösa jargon på sina fakturor för tjänster som vi betalar för. Observera att detta är ett multinationellt företag med en lokal franchisetagare som arbetar med oss, så jag tvivlar på att den multinationella även vet om de religiösa citaten på fakturorna Secular religiösa binära alternativ Forex Grail Mt4 och Seat Belt Law ursprungligen arkiverad i New York återställd i North Carolina nu i T exas Tja, jag kan inte berätta för er eller dina anställda hur irriterad eller förolämpad du borde vara för det här. Till exempel säger den ära Gud Gud i allt vi gör. De handlar om samma nivå av religiöshet. Min fråga till er är, ska detta tas seriöst nog för att riskera ett långsiktigt kontrakt med en ledande leverantör Vår avdelning har tidigare anklagats för att vara PC-polisen och är alltför känslig för varje litet behov av internationell politik och sammanslutning internationellt och politiskt och socialt ansvarigt globalt Trends, Auenpolitik, International Secular religiösa binära alternativ Online Trading Company Scam Tros bland religiösa konservativa om orsaker och botemedel av transsexualitet Detta, jag föreslår, är den verkliga källan till klyftan mellan den muslimska världen och den sekulära världen i västra Kina och Korea har monogami, men ingen kamp Och medan jag vet att människor har olika toleransnivåer kring dessa saker, hedra Gud i allt vi inte verkar så mycket mer o Våldsamma än i Gud litar vi på, vilket är på våra pengar och sätesbältet lag som ursprungligen arkiverades i New York återupprättas i North Carolina Nu i Texas Eller bör vi tänka på vårt eget företag och försöka gå vidare med dagen. Klart har du lite människor där det är mycket irriterat av det och det är ganska knepigt att berätta för folket hur de ska känna sig på religionsfrågor, särskilt när religion sprutas in på platser där de inte registrerade sig för det och inte vill ha det Sekulära religiösa binära alternativ Och jag säger det som någon som inte tror att ett religiöst budskap hör hemma på våra pengar, men det kan vara användbart som ett sätt att kalibrera din känsla av hur det går att vara med strategier i alternativ. Ppt bakgrund Tro på religiösa konservativa om orsakerna och botemedel mot transsexualitet Min avdelning har nyligen börjat göra affärer med ett företag nu i ett 10-årigt kontrakt som har börjat sätta religiösa citat på sina fakturor. Gratis binäralternativ Buddy V2 Ea och sätesbältet lag O riginally arkiverad i New York återställd i North Carolina Nu i Texas Med det sagt, företag gör en mängd svagt irriterande saker som nödvändigtvis är värda att bli upparbetade. Vissa människor är obekväma att skriva fakturor med religiösa citat eftersom de är icke-religiösa, och har liknat det för att känna som om de anmälde sig till att arbeta på en icke-religiös plats, men nu har religion född dem dagligen. Vi värdesätter mångfald och inkludering, och det är inte bara buzzwords till oss Sekulära religiösa binära alternativ Hem Business Tax Software Detta är enligt min mening meningen med en välkomnande och medveten arbetsmiljö som är full av produktiva, respekterade, bemyndigade människor. Sekulära religiösa binära alternativ Personligen tycker jag att detta faller i kategorin irriterande och olämpligt men inte stör vårt arbete. Men någon annan kunde känna sig starkare om det SLS en förkortning för minsta kvadrater i två steg, en instrumental variabelestimeringsteknik Context econ ometrics estimation 3SLS En typ av Det verkar särskilt problematiskt att göra det som en franchisetagare om inte moderbolaget är medveten om det och har skrivit av. Min avdelning började nyligen göra affärer med ett företag nu i ett 10-årigt kontrakt som har börjat sätta religiösa Citat på sina fakturor Sekulära religiösa binära alternativ Så igen är det irriterande och olämpligt för mig, men stiger inte till nivån för att störa ditt arbete som den som en skurk kvinna i bokföring som har religiösa citat i hennes email Du Trade Forex Utan hävstång ser jag på det här Först anser jag inte att det är lämpligt för ett företag att inkludera religiösa citat på sina fakturor, såvida inte spridning av religion är en uttrycklig del av sitt uppdrag och de gör det klart för kunderna att de fungera på det sättet Men om du har människor som verkligen känner sig starkare om det än det, så är det säkert, ta upp det med din leverantör. Särskildhet i frågan undersöker hur tjugonde århundradet återupplivningar av religi På omedelbar tid en omprövning av många frågor om judar och judendom i modern tid. Forskare av judisk historia, religion, filosofi och litteratur illustrerar hur kategorierna religiösa och sekulära ofta har visat sig mycket mer permeabla än fasta. Särskildhet i frågan judar och judendom i Modern Times. Edited av Ari Joskowicz och Ethan B Katz.2015 424 sidor Tyg 65 00 Religion WH Se huvudboksidan. Innehållsförteckning. Inledning Rethinking Jews and Secularism Ari Joskowicz och Ethan Katz. PART I NARRATIONS Kapitel 1 Vår Rabbi Baruch Spinoza och Radikal judisk upplysning Daniel B Schwartz Kapitel 2 Läsa Mendelssohn i sen ottomansk palestinska En islamisk teori om judisk sekularism Jonathan Marc Gribetz Kapitel 3 Tradition och den dolda Hannah Arendt s Sekularisering av judisk mystik Vivian Liska. PART II TRANSFORMATION Kapitel 4 Messianism Utan Messias Messianism, Religion , och sekularisering i moderna judiska tankar Christoph Schulte Kapitel 5 I namn av t han Devil Reading Walter Benjamin s Agesilaus Santander Galili Shahar Kapitel 6 Den sekulära och dess dissonanser i modern judisk litteratur Michal Ben-Horin Kapitel 7 Civilsamhälle, sekularisering och modernitet bland judar i århundradet östra Europa Scott Ury kapitel 8 Sekulärt franskt nationerskap och dess missnöje judar som muslimer och religion som ras i ockuperade Frankrike Ethan Katz. PART III ANPASSNINGAR Kapitel 9 Galiciska Haskalah och Diskussionen om Schw Rerei Rachel Manekin Kapitel 10 Sekularism och Neo-Ortodoxi Konflikt Strategier i Modern Ortodox Fiktion Eva Lezzi Kapitel 11 Sekularism och nationalism Den moderna halakhiska diskursen om identiteten och gränserna för den judiska gemenskapen Arye Edrei. PART IV NYA BEGRÄNSNINGAR EN FORUM Kapitel 12 Mellan Supersessionism och Atavism Mot En Neosekulär Syn av Religion David N Myers Kapitel 13 Sekularism, Den Kristna Ambivalensen Mot Judar och föreställningen om exilion Amnon Raz-Krakotzkin Kapitel 14 Elva kalendrar utöver Sekulär Tid Andrea Schatz. Notes Lista över Bidragsgivare Index. Excerpt okorrigerad, inte för citering. Inledning Återskapande judar och sekularism Ari Joskowicz och Ethan Katz. För mycket av det tjugonde århundradet trodde de flesta sekulära och religiösa tänkare att de levde i en ålder av stadig sekularisering Många upplevde upplysningen och Europa som de sammankopplade kronologiska och geografiska kontaktpunkterna som hade fött sekularisering innan det började sin oundvikliga marsch över rymden och tiden. Beroende på deras religiösa perspektiv såg de sin egen tid som inlärning i antingen en guldålder av sekularism eller en mörk period av gudlös dekadens Det var bara under de sista decennierna av det tjugonde århundradet när forskare och pundits började tala om den globala återuppkomsten av religionen som sekularismen blev centrum för uppvärmda diskussioner. Idag anses den sekulära inte längre som den normen har det blivit något att förklaras och studeras. Detta bredare skift har också uppstått amo ng judar Efter andra världskriget visade judendom som en religion att vara i nedgång En stor del av östeuropeisk ortodoxi hade blivit utplånad i Förintelsen, en stort sett sekularistisk märke av vänster zionism dominerade den politiska scenen bland judar i Palestina och, senare, medan religiös överensstämmelse mellan judiska samhällen i Amerika började minska. Under 1960-talet verkade traditionella judiska inställningar som i likhet med icke-judiska religiösa miljöer i USA och Europa fragmentera. Även om många betraktade judendomen som en motståndskraftig och meningsfull kraft I deras liv skulle få ha definierat det som en allvarlig utmaning mot sekularismen i den befintliga politiska ordningen. Allt detta har nu förändrats djupt. Ett antal viktiga utvecklingar har uppfattat antaganden om sekularismens triumf i det judiska livet. Det innefattar förstärkning av Ortodoxa rörelser och institutioner i Israel och USA, den meteoriska uppkomsten av Chabad Lubavitch-rörelsen växer th och radikalisering av religiös zionism sedan 1967 emblematiserades och ökat den ökade närvaron av religiösa teman i 1977 och uppstod till Likudpartiets kraft i Israel och framväxten av en serie nya judiska rörelser för andlig förnyelse av liberala judiska kommentatorer i sin tur svarade genom att uttrycka sin starka invändning mot många av dessa utvecklingar, vilka de ansåg djupt störande för den progressiva och sekulära konsensus som de försökte uppnå. Från försök att skapa en ny typ av sekulär judendom i USA för att kollidera kring könssegregerade bussar i Israel , vi bevittnar nu återupplivandet av kulturkrig som påminner om liknande konflikter som har kämpat under de föregående tre århundradena. Den här boken visar hur dessa nya stridsåtgärder av sekularism tvingar oss att ompröva en mängd frågor om judar och utvecklingen av judendomen i moderna tider. Åtagandet innebär att man sammanför två forskningsområden som till och med nyligen har rem unined isolerade från varandra judiska studier och studien av sekularism och sekularisering. En missad möte. Fram till nyligen judiska studier forskare engagerade sig sällan med den långvariga tvärvetenskapliga konversationen om sekularism och sekularisering. På samma sätt fick judar knappt uppmärksamhet i det omfattande stipendiet om sekularism i de bredare humaniora och samhällsvetenskap. Detta missade möte är olyckligt av många orsaker. För det första utvecklades många av de viktigaste dikotomierna som grundar sig på sekularistisk diskurs från de motsättningar som kristna tänkare historiskt konstruerade för att sammanfoga kristendomen och judendomen. Det är faktiskt tanken att en framåtblickande Kristendomen hade ersatt en arkaisk judendom etablerad mönster för att tänka på tid och mening i historia som formade begrepp om framsteg bland religiösa, icke-religiösa och antitreliga tänkare lika. Moderna uppfattningar om sekularisering och dess ekvation med mänsklig framsteg uppstod således av vad Amnon Raz - Krakotzkin och Carlo Ginzburg betecknar den kristna ambivalensen gentemot judarna Vid bedömningen av kristna förståelser av historien för sekulära berättelser om framsteg har Raz-Krakotzkin och andra hävdat att judaism behöll rollen som en folie som den förra utvecklades till sistnämnda. Som den viktigaste icke-kristna minoriteten i Västeuropa och Centraleuropa fram till det tjugonde århundradet var judar avgörande symboliska andra som hjälpte till att definiera sekularistiska tolkningar av världen, inklusive sekulariseringsteori. En avslöjande passage från en av de sekulära teorinas huvudsakliga texter illustrerar Den vidhållande symboliken för judendom som en primitiv och icke-produktiv religion I Max Webers föreläsning om vetenskap som en vocation, där han utarbetade uttrycket världens obehag för att beskriva vad han såg som en gradvis återkallelse av magiskt tänkande från olika sfärer av livet, tilldelade han judarna en symbolisk plats i denna berättelse I slutet av sin text förklarar Weber Integritet tvingar oss att påstå att för de många som idag tar sig för nya profeter och frälsare, är situationen densamma som den som resoundar i den vackra Edomitvaktarens sång av exilperioden och som har blivit bland Jesajas orakler Han då citerar en gåtfull passage från Isaiahs bok, kapitel 21, där natten betecknar mörkret före det förväntade förlossningen. Ett samtal kommer till mig från Seir Watchman, vilken natt som vakten svarade, morgonen kom och det gjorde natten om du skulle fråga , Fråga igen Kom igen, avslutar Weber De människor som det har sagts har frågat och tålat i mer än två årtusenden, och vi skakas när vi inser sitt öde. Från detta vill vi rita lektionen att ingenting uppnås genom längtan och tar sig ensamma , och vi ska agera annorlunda Således, vid slutet av denna fundamentala analys av sekularisering, presenterar Weber judar som folien för att tänka på världens obehag. I hans skildring återställer judar Mained entombed i sin egen förtrollning och knuten till en gammal uppsättning av föreställningar utgående från vetenskap och skäl Han betyder sålunda att både deras passivitet och andra världsliga religiositet utgör själva källan till lidandet och förföljelsen de har upplevt genom århundradena. Våra ord Exemplifierar hur ofta i diskussioner om de sekulära judarna antar roller som liknar dem som de länge spelat i kristen teologi. Även om katolska och protestantiska tankar historiskt har behandlat judar annorlunda, var de i båda fallen viktiga främst som symboliska aktörer snarare än som En evolutions etnoreligiös gemenskap Vidare var sekularistiska kritik av traditionen ofta oupplösligt kopplade till utbredda fördomar mot judar som primitiva, hårda och oförmögna att assimilera medborgarskap och värderingar i Europa. Om man reconsiderar sekularisering och sekularism krävs det en omprövning av judarnas ställning där. Andra uppsättningen faktorer som kallar s ut för ett mer direkt möte mellan judiska och sekulära studier ligger i den unika utvecklingen av judisk historia, tanke och litteratur Efter att ha levt i årtusenden i inställningar där en annan tro tjänstgjorde som den officiella statsguden, har judar länge haft att förhandla mellan sina egna lagar och praxis och icke-judiska suveräner och samhällenas början Så tidigt som den hellenistiska perioden och den babyloniska exilen började judar fråga hur man tilldelar värde till icke-judiska kunskapsområden som de ansåg att vara heliga eller att navigera yrkesmässigt och Sociala relationer som ofta lockade dem att våga sig utanför det judiska samhället. Flera premodern judiska svar på utmaningarna för judisk lag eller Halakhah av livet i en icke-judisk stat talar med problem som judar fortsätter att kämpa med idag. Att ta tre noterbara exempel för att minimera spänningar mellan Halakhahs överensstämmelse och respekt för reglerna för den suveräna regeringen i det land där de återstår Ed, redan i sena antiken judar utvecklade principen om dina de-malkhuta dina landets lag är lagen på samma sätt, tanken att det är nödvändigt att både lära Torah och Talmud och att engagera sig med icke-judarnas visdom framkom i Svar på judar försöker balansera studien av judiska och icke-religiösa ämnen, först i talmudet och sedan mer systematiskt i de medeltida skrifterna av Maimonides äntligen, påkallelsen av darkhei shaloms kommando, som eftersträvar fredens vägar, som börjar på medeltiden Möjliggjorde ett antal judiska juridiska lenier för att styra judarnas relationer med sina gentila grannar. Eftersom utmaningarna mot traditionell judendom intensifierades i emancipationstiden medgav judiska möten med sekuläret en rad judiska tänkare och växande rörelser för att förstärka, ompröva och tävla långvariga principer. Den europeiska judiska erfarenheten från nittonde århundradet erbjuder en särskilt användbar studie av samspelet mellan sekularism och judendom Kärnan i debatter om sekularism är definitioner av religion samt frågor som dessa. Var och hur ska religionen praktiseras. Vad är dess plats i politik och i bildandet av riktiga medborgare. Hur överlappar religiösa, etniska, nationella och rasidentiteter Eller divergerar Skulle vissa sfärer vara reserverade för det heliga eller uteslutna från det. Alla dessa frågor blev centrala för judar i emancipationstiden, då de försökte återskapa sig enligt nya medborgarskapsstandarder. I processen måste de definiera rollen och räckvidd för judisk rätt, samtidigt som de bevisar sin lojalitet som judar och medborgare i både sekulära och icke-sekulära nationer. Moderna europeiska judar måste också positionera sig i en matris av nya relationer, vare sig som en bekännelse bland andra eller som en nationell grupp i Behov av kulturell autonomi eller minoritetsskydd. I varje fall krävde judarnas självdefinition att de förhandlar om konkurrerande förväntningar om religiöst och nationellt liv Som ett resultat blev de tvungna att formulera sitt eget förhållande till sekulära förståelser av statehood, samhälle och historia. De judiska tänkare som ställde sig inför dessa frågor analyserade sällan sällan idén om religion på det systematiska sätt som religionsstudier har gjort under Under flera decennier Men i den artonde och nittonde århundradet utmanade den ära som producerade vårt moderna lexikon, inklusive sekularismens och världsreligionernas språk, de litterära, filosofiska, teologiska, politiska och dagliga strävandena i de europeiska judarna. , Som sammanför judiska studier och studier av sekularism och sekularisering belyser hur olika versioner av judendom och judendom har upprepade gånger trossat ramar och kategorier av sekulariseringsteori. Alltför ofta har exponenterna av sekulariseringssteorier och sekularism tecknat deras antaganden om religiöst liv också Som den binära av sekulära religiösa från protestantiska Europeiska och amerikanska livet och endast senare, med otillräckligt sammanhang eller omsorg, tillämpade dessa som bredare paradigmer till judar och andra religiösa grupper. Liksom i olika uppsatser i denna bok framgår att sekulariseringsteori och sekularisternas kategori tenderar att snedvrida eller dölja snarare Än berättar för många utvecklingar i modern judisk historia, tanke och litteratur Samtidigt är judiska studier också berikade när vi tar hänsyn till de senaste tillvägagångssätten till sekularisering och sekularism i större utsträckning. Därför erbjuder forskare av judar och judendom nya perspektiv på frågor om ursprung, gränser och betydelsen av många judiska texter och erfarenheter. Sammanfattningsvis understryker de enskilda uppsatserna som ingår i denna volym behovet av att erkänna mångfalden av judiska möten med den sekulära. De uppmuntrar oss också att fråga hur judiska sekulariteter har skiljat sig, ofta markant, från de konventionella berättelserna och kategorierna av akademiska berättelser om sekularism och se sekularisering och sekularism kulturella, politiska eller sociala, upprättandet av en juridisk åtskillnad mellan statlig och religiös myndighet, den bredare differentieringen av religion från en uppsättning sfärer, som ofta förstås i väst som sträng sekulär, såsom politik, utbildning och vetenskap och därmed den ökande Privatisering av religionen genom inskränkning till icke-offentliga utrymmen Termen har också betecknat nedgången i religiös övertygelse eller övning bland individer eller inlärning av religion som en personlig andlig utveckling som tar stället för yttre fysiska tecken på tro, såsom religiös klädsel eller ritual . I reaktion på uppkomsten av politiserad religiös Ious rörelser under slutet av tjugonde och början av tjugoförsta århundradet har forskare som sociologen Jos Casanova och filosofen Charles Taylor försökt att ändra vår förståelse av betydelsen och resultatet av sekularisering Casanova och andra sociologer har främst fokuserat på processer av differentiering, i vilken religion gradvis begränsas till vissa institutioner, tider och handlingsområden I sitt försök att förklara nya politiserade religiösa rörelser har forskare som Casanova erbjudit allt mer komplexa och olinjära redogörelser för konsekvenserna av differentiering för religiös tro och övning. Deras teorier erbjuder utrymme för uppväxt och privatisering av nya former av religiositet och även för politisk religion. Samtidigt har filosofen Charles Taylor tagit större intresse för det han kallar sekularitet en term som han använder för att beskriva modernitetens omvandling av tro I transcendenten från en obestämd position till sim Ta ett val bland många världsvyer. Detta leder Taylor till att hävda att sekularisering har medfört uppkomsten av nya föreställningar om sig själv. Trots att man reagerar på liknande utvecklingar i religionspolitiken har sekulärets forskare tagit en annan väg än de som fokuserar på sekularisering. Sekularisering brukar beskrivas som en process, sekularismen är, med en av sina mest inflytelserika forskare under de senaste åren, en politisk och statlig doktrin som reglerar religionsutövningen som svar på uppkomsten av nya rörelser som utmanar sekulära arrangemang, Från religiösa studier, litteratur, antropologi och historia har ifrågasatt vår grundläggande förståelse både av religion och sekuläret. I stället för att spåra den religiösa bytesplatsen i den moderna världen visar forskare som Talal Asad de politiska konsekvenserna av olika sätt att tala om och inrama religion genom att erkänna de här diskursernas inlägg Liberala berättelser om framsteg eller förklarar deras medkänsla i koloniala projekt. De utforskar också de oärlade antagandena om mänsklig natur, byrå och kraft som är inneboende i en sekularistisk världsutsikt. I detta sammanhang tar sekularismen olika betydelser. Några definierar det som motsatsen till religion, som Rymden evakueras av religion som en ideologi skapad för att undertrycka religion eller som en politisk doktrin som kräver separation av kyrka och stat. Dessa definitioner stämmer ofta nära med populär användning av termen Andra, som Asad eller den litterära läraren Gauri Vishvanathan, använder Begreppet mer breddat för att beskriva negativa idéer om religion som osofistikerad, passiv, repressiv eller antimodernisk. Dessa forskare ser sådana bilder som inbäddade i modernitets - och moderniseringsarbeten. I varje uppfattning blir sekularismen lika mycket en antecedent som en produkt av sekularisering Vissa forskare har också börjat använda plural sekularism för att markera multi Plikthet av berättelser och former denna konstruktion av den religiösa kan ta Sådana frågor om betydelsen av sekularism och sekularisering har stor resonans bortom akademin Från Nordamerika till Mellanöstern är termer som verkar okomplicerade i vardagsspråk som religion och religiösa nu vid Centrum för uppvärmda politiska konflikter över definitionen av religiösa fundamentalism och den troliga och religiösa rollens roll i den offentliga sfären. Den här boken som undersöker en rad historiska och nutida inställningar i Europa och Israel samtidigt som man rör på nordamerikanska och nordafrikanska judiska Erfarenheter sammanfogar ett antal traditioner av tanke på sekularism Det ger ingen ensam betydelse för sekularisering, sekularism, sekulär eller religion Vissa författare som ingår i denna volym har valt att engagera sig främst med sekulariseringsteori som de tenderar att behandla religion och den sekulära som motsats krafter Andra har under tiden försökt att que Trots dessa terminologiska skillnader är det viktigt att understryka de sekulära definitionerna som essäerna i denna volym kollektivt försvinner. För ingen av de författare som här anges är sekularism helt enkelt motsatsen, frånvaro eller upphävande av religionen eller behandlar sekularisering som en linjär process av religion s ständigt reträtt från den offentliga sfären eller kollektivmedvetandet. Ett antal underliggande antaganden förenar essäerna i den här boken. Den första är författarna delad övertygelse om att historiska och samtida judiska erfarenheter kan förstås endast om vi tar hänsyn till de sekulariseringar och dimensioner av sekularisering som judar har tänkt och konfronterat. Den andra är att sekularism och sekularisering har inträffat för judar lika mycket genom interna judiska processer och idéer inklusive de traditionellt observerade judarna som genom utvecklingen Av det bredare samhället Vi är simil arly övertygad om att föra moderna judiska perspektiv till en beräkning med sekulären komplicerar både tidigare tillvägagångssätt till sekularism och den historiska sammanfängelsen av Europa, kristendomen och sekularisering. Sådana utredningar ger oss samtidigt de verktyg som möjliggör en omvärdering av modern judisk historia, tanke, och litteraturen å ena sidan och av sekularismens debatt å andra sidan. Judiska studier och sekuläret. Från dess början som ett fält på 1820-talet tvingade den judiska historien sina utövare att reflektera över judendomens natur och, i förlängning Den sekulära betydelsen Både trycket för att strikt tolka judendomen som en religiös snarare än en nationell kategori och judar olika svar på detta tryck inspirerade ett djupt narrativt engagemang med de grundläggande frågorna om modern sekularism. Dessa berättelser tog två huvudformer 1 en omtanke av sekularism, ofta utan mycket teoretisk debatt och 2 en kritik av sekularism som en del av en kritik av Assimilation, modernitet eller båda. De flesta intellektuella kristna i det nittonde århundradet accepterade judaismens omvandling till en religion inom en sekulär nation som antingen ett villkor för eller en följd av emancipation. Även det stora antalet judiska journalister och pamphleteers som skrev mot överdrifterna av Ateism och materialism bekräftade sekularistiska förväntningar om religion, vilket tyder på att det borde förbli sekundärt med nationell identitet i politiska frågor. Det var säkert judiska författare, inklusive Moses Mendelssohn, som kritiserade vissa aspekter eller versioner av sekularism och därmed utvecklade vilka forskare som Jonathan Hess och Aamir Mufti har identifierat som alternativa modernitetsbegrepp. Till och med 1880-talet omfattade majoriteten av judar i Västra och Centraleuropa och många andra ställen sekularism som en del av det pågående löftet om den franska revolutionen eller den europeiska liberalismen i större utsträckning På så sätt arbetar de flesta judiska historiker i Wissens tradition Enschaft des Judentums Judaismens vetenskap, grundad i Upplysning och liberal tanke, accepterade implicit de historiska berättelserna som gjorde att de kunde sammanfalla sekulära och moderna. Det är svårt att datera uppkomsten av en judisk anti-sekularistisk kritik eller mot-berättelse. Viktiga debatter Över konsekvenserna av judar omvandling till en rent religiös gemenskap som följde redan på 1860-talet och 1870-talet med Heinrich Graetzs banbrytande nationalistiska historia av judarna. Även om Graetz avvisade uppfattningen att judar gjorde en viss konfessionell grupp, utarbetade han inte en fullständig kritik av sekularismen i sig I slutet av 1800-talet gjorde judiska nationalister och autonomer av olika ränder, däribland historikern Simon Dubnow, det till sin centrala plank att judar utgjorde en nation. Även om de kritiserade den liberala positionen som hade bett judar att dra sig tillbaka till en rent religiös identitet i utbyte mot medlemskap i de nationella stater där de bodde Dessa judiska nationalister och autonomer i slutet av 1800-talet förblev engagerade i sekularistiska arrangemang. Vad de kritiserade i den europeiska liberala sekularismen var hur det ledde judar att tänka på sig själva som en del av en grupp definierad endast av religion och att tillgodogöra sig allt fler. Tänkare som Dubnow kunde Sålunda är å ena sidan kritiker av sekularismen av liberala, så kallade assimilationistiska judar och å andra sidan antagligen religiösa, eftersom judiska nationalister och territorialister hävdade att judiska självstyre var lösningen på det judiska tillståndet, they were ultimately uninterested in a wholesale critique of the secular nation-state. When Zionism emerged at the end of the nineteenth century, the movement s adherents similarly proved much more concerned with opposing exclusionary non-Jewish nationalism than with challenging the fundamental idea of the state itself and it was the state, as much as the nation, that had become variously the site, aim, or en forcer of secularism Jewish liberals in Western Europe as well as many Eastern European Jewish enlighteners, or Maskilim by contrast, continued to believe in the state s role as keeper of social peace one of secularism s original and fundamental promises as well as its right to demand displays of exclusive political loyalty from its citizenry Such a binary meant that the nascent Zionist school of Jewish historiography, known as the Jerusalem School, was implicitly anti-secular, without, however, questioning the fundamental secularist assumptions that Zionism shared with other contemporary European nationalisms. A broader critique of the secular nation-state and its demands can be dated to the interwar period and the generation of scholars that grew up around Franz Rosenzweig, Martin Buber, and Gershom Scholem For all of their differences, these thinkers shared an abiding opposition to assimilationism and rationalism on the one hand, and a fascination, on the other, with recovering aspec ts of Jewish tradition Their conscious decision to break with liberal Jewish outlooks took the form of new historical understandings that challenged many of the assumptions of the Wissenschaft des Judentums During the same period, Salo Baron s 1928 article Ghetto and Emancipation elaborated one of the earliest comprehensive critiques of secularism s effects, arguing against the view that the French Revolution and emancipation should be read as a salvation narrative in which the modern age overcame the endless persecution and suffering endured by medieval Jewry Critical of Zionists, and even more so of religious reformers of the German Jewish tradition, he wrote Now the theory was put forth that the Jewish religion which the Jew was permitted to keep must be stripped of all Jewish national elements For national elements were called secular, and in secular matters the Jew was to avow allegiance to the national ambitions and culture of the land in which he lived Jewish Reform may be seen as a gigantic effort, partly unconscious, by many of the best minds of Western Jewry to reduce differences between Jew and Gentile to a slight matter of creed, at the same time adopting the Gentile s definition of what was properly a matter of creed. Baron did not use the term secularism, but if we read his critique in light of recent debates we can understand his counter-narrative as a critique of secularism as the Gentile s definition of what was properly a matter of creed Baron s understanding prefigures a flood of critical Jewish approaches to modernity published after the Second World War and the Holocaust The broad critique of Enlightenment rationalism as intolerant of difference, especially Jewish difference, also inspired greater scrutiny of the Enlightenment s secularist legacy Works like Max Horkheimer and Theodor Adorno s Dialectic of Enlightenment 1944 , Jacob Talmon s The Origins of Totalitarian Democracy 1960 , and Zygmunt Bauman s The Holocaust and Modernity 1989 either e xplicitly or implicitly linked the Nazis genocidal politics to the radicalization of demands for uniformity and utility made by the secular nation-state. These first two patterns the embrace of secularism and its selective rejection in nationalist or anti-modernist terms exerted tremendous influence well into the post-World War II era In spite of the long history of Jewish intellectual engagement with questions of secularism, as the field of Jewish studies came into its own during the second half of the twentieth century the issue remained more implicit than explicit as a topic of study Few leading scholars of Jewish history, religion, thought, or literature discussed secularism or secularization in a systematic fashion Employing the concepts loosely, most accounts of Jewish modernity located secularization or secularism within larger grand narratives of Western progress, Jewish decline, or both A key if unspoken assumption of this scholarship was a mistaken equivalency between Jewish s ecularization and assimilation. During the formative scholarly period of the 1960s through the 1980s, the influential work of Jacob Katz reinforced the same teleologies This was the case despite the fact that Katz was well versed in secularization theory Indeed, in essays specifically addressing secularism and secularization in Jewish history, Katz offered carefully conceptualized ruminations that anticipated the more critical perspectives on Jews and the secular of decades later yet in the sociological portraits of his two most noted works, Tradition and Crisis and Out of the Ghetto he largely packaged his own grand narratives in a linear account of steady Jewish secularization. In this manner, Jewish studies both due to its own internal ideological struggles and under the influence of outside scholarship shared many of the assumptions of wider academic culture about the equation of secularism with modernity and of secularization with progress This meant that, until quite recently, most work in modern Jewish studies was marked by the unspoken supposition that the Jewish experience of the secular developed in a manner roughly correspondent to that of the wider narrative of Western secularization Scholars thus said little about what secularism or secularization might mean for Jewish history and Jewish culture specifically Moreover, they generally treated non-Jewish forces as the primary catalysts for Jewish secularization and secularism, with Jewish figures playing a largely reactive role. Postsecularist Approaches in Jewish Studies. Just as rethinking secularism requires taking full account of the Jewish experience, current attempts in Jewish studies to construct new paradigms must engage seriously with ongoing debates over the meaning of secularism Since the late 1970s and 1980s, a third set of approaches has emerged that we might deem post-secularist, in that they move beyond debates about secularism s positive or negative impact This can be seen in a number of major works of Jewish history that have attempted to overcome earlier teleologies, refusing to describe nineteenth-century Jewish history exclusively through the lens of the Holocaust or the State of Israel As a result, they paved the way for a more fragmented and nuanced image of Jewish encounters with secularism. Newer work in German Jewish history, for example, offers complex views of both liberalism and secularism, denying that the latter is either simply coercive on the one hand or politically salvific on the other Scholarship on Germany shows that Jews found creative ways to break with demands to present Judaism as a private religion that stood second to their secular citizenship and their German nationality What is more, some scholars have begun to challenge the notion that most German liberals as the self-declared heirs to the Enlightenment legacy demanded that Jews shed non-religious particularity as a sine qua non of emancipation and integration. In French history, historians have ha d to challenge a narrative rooted in the French national rather than Jewish historiography The French history of secularism has become a model invoked by Jacobins during the French Revolution, the concept of a total national unity that does not allow for the political representation of interest groups has become a barometer against which other stories are measured In Jewish history, Michael Marrus s depiction of late nineteenth-century French Jews as willing assimilators is exemplary state and society demanded that Jews be publicly indistinguishable from other French people what they did in so-called private spaces was largely their own business and Jews did their best to comply Even today, scholars of secularism still cite Marrus to illustrate the unreasonable pressures of liberal modernity on minorities Yet others, who have challenged Marrus s depiction of French Jews, have started to unravel the history of French secularism and, with it, one of the foundational narratives of Europea n modernity We now know that through their literary production and their public activism on behalf of Jewish rights in France and abroad many French Jews maintained a visible Jewish identity and ethnic solidarity Moreover, they often described their Judaism as the source of their devotion to the French nation, the liberal values of the French Revolution, and, after 1870, the Republic In Ronald Schechter s formulation, Jews assimilated France as much as France assimilated them. Scholars working on Eastern European Jewish history have similarly offered fresh approaches to the subject David Roskies, for example, recounts how in Russia, Poland, and elsewhere, pogroms and eventually the Holocaust provoked crises of faith and new modes of iconoclastic Jewish literature Yet such changes were hardly absolute ruptures with tradition, he argues rather, certain modern, secular Yiddish texts retained sacred references from the past, which authors refashioned into sacrilegious parodies or pogrom poe ms As Anna Shternshis shows, even early Soviet Russia created spaces for the transformation of Jewish practices, despite the state s often brutal anti-religious policies. Since the 1990s, such developments have helped to open the way for the more direct engagement of Jewish studies with secularism and secularization One of the most exhaustive works of research in this vein has been Shmuel Feiner s The Origins of Jewish Secularization in Eighteenth-Century Europe 2010 , which offers a broad and ambitious narrative of individual Jews break with traditional Judaism across Europe Feiner s work engages with, but largely rejects, the recent reassessments of secularism and secularization, reaffirming the conventional boundary between religious and secular endeavors and attempting to reconstruct the advent of secular options in the lives of European Jews Focusing on those denounced as epicureans and materialists by their Orthodox detractors, Feiner highlights the ruptures between the increasing ly polarized camps of traditionalists and progressives. Ari Joskowicz and Lisa Leff take a different approach, accounting for secularism not only as a political program but also as a rhetorical device available to different segments of European Jewry throughout the long nineteenth century Both authors show that many Jews defined their role as political actors with a religious identity framed along confessional lines This meant that groups like the Alliance Isra lite Universelle gained credibility by articulating Jewish solidarity in terms of fealty to the burgeoning cause of liberal secularism By the same token, in France, Germany, and England, secularism could become what Joskowicz terms a set of contradictory images and narratives about the modernity of Others This meant that Jews often sought to prove their own modernity and dedication to secularism by rhetorically distancing themselves from other groups, particularly Catholics, whom they portrayed as wedded to a backward religion Da niel Schwartz s study of the image of Spinoza in modern Jewish history tells yet another story of Jewish appropriations of secularism certain Jews emphasized the particular Jewishness of key figures and ideas associated with enlightenment and progress in an effort to underscore Judaism s own secular legitimacy. A different strand of scholarship has concentrated less on liberal Jewish encounters with the secular and more on the struggle of observant Judaism to maintain or reinvent tradition in the modern world Michael Silber, Menachem Friedman, and others have shown how, rather than being repositories for the seamless continuity of halakhic Judaism, many of the most traditionalist Orthodox movements such as Hungarian ultra-Orthodoxy in the nineteenth century and Haredi Judaism in the post-World War II period emerged in part through radical innovations Seeking to adapt to the challenges posed by the secular to traditional Jewish life, rabbis like the Hatam Sofer in Hungary and the Hazon I sh in Israel set forth novel halakhic rulings and issued new prohibitions in areas previously considered outside the purview of rabbinic authority Scholarship on this period reveals how Orthodox leaders had to develop new approaches to the growing numbers of deviant or secular Jews by erecting new boundaries around their flock as a sanctified observant community while also expressing some measure of solidarity with fellow Jews whose practices they deemed inauthentic The work of Aviezer Ravitzky has detailed how the advent of secular Zionism complicated further the question of Orthodox Jews relationships with non-Orthodox Jews, producing a range of responses from grudging toleration to Religious Zionism s articulation of a covenant of fate that included secular Zionists While these authors deal only occasionally with secularism per se, they offer crucial insight into how various Orthodox movements were fundamentally products and producers of secular arrangements Yet because this literat ure still situates these developments as reactive and posterior to the arrival of larger secularizing forces, it leaves largely intact the binary division of religious and secular. Different authors have attempted to challenge the secular religious binary by suggesting that secularism emerges from religious debates and sources Following the lead of Marcel Gauchet, who dated the beginnings of the separation of religious and secular concerns to the origins of Christianity, certain scholars have recently sought to show how Jewish tradition generated its own path to secularism Their approach has produced what we might call a neo-internalist turn This move, still very much underway, has taken a variety of forms Like Gauchet, David Biale turns to ancient history and the Bible in order to excavate early Jewish sources of modern Jewish secularism For Biale, Jewish secularism is embodied in the talmudic aphorism that the Torah is not in the heavens but that rather the Torah and Judaism are rende red meaningful in the earthly, humanly realm Biale casts his secular net wide finding inspiration for modern Jewish secularism in diverse thinkers from Maimonides to Spinoza and from Marx to Ben-Gurion a fact that has sparked criticism from certain authors Taking a different approach, David Sorkin has offered a new vision of a vibrant Religious Enlightenment in the eighteenth century In this context, he situates Jewish thinkers like Moses Mendelssohn within a wider network of Protestants and Catholics who sought to establish a rationalist religious philosophy in cooperation and competition with more radical critics of traditional religion Sorkin s work shows how, for these thinkers, the pursuit of greater secular knowledge was understood not as a threat from the outside, but as a source of insight that had the potential to enhance one s understanding of God and Torah. Other scholars have found the internal origins of secular Jewish thought elsewhere in the early modern transformations o f Jewish public morality, communal leadership models, legal theories, and modes of text study, or in late eighteenth - and early nineteenth-century rabbinic and Jewish lay leaders depictions of Judaism as a religion existing outside the purview of political authority Still others have begun to posit a Sephardic genealogy of Jewish secularism, tracing its first stirrings to crypto-Jewish critiques of rabbinic law and authority, particularly in early modern Amsterdam By locating the sources of Jewish secularism and secularization within Judaism itself, such works enable us to see continuities within Jewish history that have long been obscured by the battles between self-proclaimed secularists and traditionalists. The Secularism Debate and the Jews. New literature emerging out of the broader secularism debate has also gradually begun to take account of the importance of Jews In part, this reflects several of the same factors that have combined to generate the larger critical reassessments of modern secularism and secularization theory during recent decades, including the influence of post-colonial studies and the legacy of Jewish skepticism about Christian concepts of religion In a growing number of studies, most notably Aamir Mufti s Enlightenment in the Colony 2007 , critiques of modernity, colonialism, secularism, and their interstices have made Jews a central subject of analysis Scholars such as Mufti, Gil Anidjar, Amnon Raz-Krakotzkin, and Robert Yelle have all issued different challenges to secularism from a Jewish perspective Inspired by Talal Asad s interventions into the field, each of these authors seeks to disentangle the association between secularism and Western progress They also ask the following questions What is the impact of secularism on minorities How can we think simultaneously about different groups particularly Jews and Muslims who have become the foils of secularist discourse at different moments In spite of each author s divergent answers to these questions, each sees secularism as inseparable from Orientalism Their approach has revealed how individual examples of oppression or resistance ranging from Jewish responses to the efforts of nineteenth-century European liberals to privatize Judaism to the British drive for Muslim reform in colonial India undergird the phenomena of Orientalism, secularism, antisemitism, and minoritization writ large. Jews also receive ample attention in recent discussions of the secular Bible, a term used to describe the transformation of the holiest book of Judaism and Christianity into a central literary and pedagogical text of the modern Western canon Jonathan Sheehan has traced the emergence of the Enlightenment Bible in early modern Germany and England via a stream of projects of translation and scholarship that deconstructed portrayals of the Bible s divine provenance, transforming it into a cultural text Jews changing images played a key role in this process Indeed, as Sheehan and others have sh own, by the late eighteenth century German thinkers increasingly contrasted the Hebrew Bible, as an oriental text emblematic of an outmoded Judaism, with the Enlightenment Bible, a sign of German culture and modern progress Eric Nelson reverses the secularization narrative with regard specifically to European political thought, contending that Renaissance humanism gave way to a reawakened interest in sacred scriptures during the sixteenth and especially the seventeenth century He thus locates the origins of modern Western political thought in Anglo-Dutch political theorists fascination with the Hebrew Bible as well as rabbinic commentaries, a phenomenon that he dubs a Hebrew Revival Both Sheehan s and Nelson s books demonstrate the crucial importance of Jewish texts and images for what Sheehan terms the transformation and reconstruction rather than the disappearance of religion This general tendency is also reflected in studies of Jewish literature that have emphasized the reemergence of the Hebrew Bible in the nineteenth and twentieth centuries as a central and often desacralized text Perceived as the Jewish people s greatest cultural asset, it became the subject of fierce political contestation in Europe, the United States, Palestine, and, later, Israel Through its repeated literary transmutations, the Hebrew Bible both produced and symbolized many of the contradictions of secular Israeli culture. Scholars sensitive to the intersections between questions of gender and sexuality, on the one hand, and secularism or secularization, on the other, have similarly begun to intervene into debates in the field This has been particularly true of the literature that examines the significance of the hijab or the Islamic veil Taking the veil as a point of departure, scholars such as Sabba Mahmoud and Joan Scott have recast the relationship between secularism, traditional Islam, and female agency, highlighting the gender-specific aspects of secularism In their analysis, proponen ts of secularization have often made assumptions about sexuality and the body that have done as much to repress women as to liberate them. In Jewish studies, Paula Hyman, Marion Kaplan, and others have illuminated how secularization historically proceeded differently for women than men In Eastern Europe, secular education was sometimes available sooner for women than for men This fact, coupled with the limitations that traditional Jewish society placed on women s learning and leadership roles, made the prospects of secular schooling and professional life particularly appealing for women In Western and Central Europe, Jewish embourgeoisement had a paradoxical effect Here Jewish women had fewer opportunities than did their husbands to pursue an education whether secular or religious or to join the workforce They were expected instead to maintain a home with strong religious values This dynamic corresponded to the idea of separate, gendered spheres that lay at the heart of a secular, bourg eois vision of society Yet the privatization of Judaism did not lead to the decline of observance Across Central and Western Europe, Jewish women often remained rooted in Jewish traditions longer than their husbands through a set of ritual practices such as upholding Jewish laws around food preparation and consumption kashrut and Shabbat. Drawing upon disciplines ranging from sociology and gender studies to cultural psychology, authors such as Susan Sered, Tova Hartman, and Orit Yafeh suggest that examining contemporary Orthodox Jewish women s lives offers new insights into secularization s multiple meanings as well as its relationship to feminism Entering the fray of contemporary debates about women and traditional Judaism, these scholars focus particular attention on Orthodox women s agency, their quotidian bodily rituals, and the ways that they operate according to a distinct, gendered Jewish temporal rhythm Such work thus shows how Orthodox Jewish women have come to articulate new f orms of agency through traditional practices long associated by secularist observers with restrictions on women s autonomy. Re writing Histories of Secularism and the Jews. Different approaches to the processes and ideologies of secularization and secularism have developed out of multiple disciplines Our efforts to remap these discussions through the lens of the Jewish experience are thus, of necessity, interdisciplinary The various essays featured here comprise aspects of modern Jewish history, religion, thought, and literature, while many authors use approaches, perspectives, or texts drawn from more than one of these areas A number of authors have undertaken studies meant to achieve greater precision regarding the meaning of the secular in the context of specific themes, movements, thinkers, or texts Others have sought to think big about Jews and the secular and have thus offered more programmatic positions. Although each essay highlights the multivalent nature of the encounter between Jews and secularism, we find it useful to categorize this encounter according to three overarching themes, which we have c lassified as narration transformation and adaptation With these terms, we seek to move away from the more familiar terms of the field, such as differentiation of spheres , decline of belief and practice , or deterioration of communal structure and authority , all of which have tended to have unidimensional and unidirectional implications. The book s first eleven chapters are divided into three sections that correspond to our three analytical categories Since at least the nineteenth century, competing stories in which secularization liberated, destroyed, transformed, or bypassed Jewish life and Jewish lives shaped Jewish understandings of the secular Part I shows how three pivotal intellectual figures of modern Jewish history Benedict Spinoza, Moses Mendelssohn, and Gershom Scholem have seen their thought repeatedly narrated by Jews and their non-Jewish neighbors in accounts that seek to describe the Jewish experience of secularization Daniel Schwartz demonstrates how scholars of the Eas tern and Central European Haskalah reclaimed Spinoza as a distinctly Jewish figure and even as a believer It was in this context that Spinoza became, in the words of one Maskil, our rabbi Baruch Jonathan Gribetz examines a little-known manuscript authored by the Palestinian Arab politician and intellectual Muhammad Ruhi al-Khalidi Here Gribetz interprets al-Khalidi s account as an Islamic theory of Jewish secularism centered around the notion of Mendelssohn as a figure of path-breaking importance for the self-definition of Judaism Finally, Vivian Liska offers a nuanced rereading of Hannah Arendt s secularism through an analysis of Arendt s enthusiastic if idiosyncratic reaction to Scholem s seminal Major Trends in Jewish Mysticism Throughout each of these essays, we are reminded how competing narrations can construct the secular as a category, defining its expanses and limitations as well as which types of thought, action, speech, and persons it should include and exclude. In Part II th e focus turns from narration to the transformation of phenomena traditionally construed as religious into categories framed as secular By this, we mean the often self-conscious refashioning of symbols, tropes, objects, practices, concepts, or institutional arrangements that were originally understood as sacred and traditional This transformation has often involved the unmooring and differentiation of particular elements from the larger body of religious observances, teachings, or texts of which they long formed a part Christoph Schulte shows how Jewish secularization entailed the remaking of messianism one of traditional Judaism s most central and sacred ideas In the next chapter, Galili Shahar undertakes a close textual reading of Walter Benjamin, one of Schulte s messianists without messiah Shahar explains how Benjamin sought simultaneously to recover and remake the sacred sparks of Jewish tradition that had been shattered by the forces of modernity Chapter 6 presents a similar patte rn on a wider scale, as it returns us to Palestine and, later, Israel Here Michal Ben-Horin examines how Jewish musical figurations of biblical origin and traditional significance underwent processes of transfiguration, mutation, subversion, and retrenchment in modern Hebrew literature Chapters 7 and 8 explore political rather than literary contexts for transformation Scott Ury draws out the meaning of secularization for Polish Jewry, examining the emergence of a Jewish public sphere in early twentieth-century Warsaw A burgeoning Jewish associational life, he tells us, at once imitated larger patterns of the Eastern European public sphere and constituted a Jewish subculture built in part on formerly religious ties and conceptions In Chapter 8, Ethan Katz traces a parallel shift in the meaning of public Jewishness in a very different setting Vichy and Nazi-occupied France during the Second World War Katz focuses on the numerous Jews from North Africa and the Middle East who tried to eva de persecution by passing as Muslim, seeing this as a choice that at once mimicked and sought to circumvent the period s larger racialization of religion. Part III, entitled Adaptations, addresses several settings in which religious Jewish thinkers and societies sought to adapt new ideas emerging out of the debates on secularism and secularization, both in order to reconfigure and to strengthen traditional Judaism Most broadly this has meant adjusting to a changing world that calls for the theorizing of theological approaches in response to secularization, including the incorporation of secular concepts and developments into religious theology and practice Rachel Manekin examines a striking instance of this pattern the role that the wider contemporary discourse of Schw rmerei or religious enthusiasm, assumed among proponents of the Galician Haskalah during their early nineteenth-century struggles with Hasidism An altogether different adaptation to secularization occurred among the write rs examined by Eva Lezzi She discusses how the modern Orthodox fiction that developed in Germany during the second half of the nineteenth century at once attempted to account for the traditional messages of the Orthodox community and the processes of secularization occurring around and within it In Chapter 11, Arye Edrei elucidates how the emergence of modern Zionism, and the founding of the Jewish state in particular, presented unprecedented challenges to traditional halakhic views regarding the place of Jewish transgressors what we now call secular Jews within Jewish life. Despite their placement into one of three categories of narration, transformation, and adaptation, most of these essays treat issues that straddle the boundaries of at least two of these themes Competing Jewish narrations of secularization proved crucial to efforts to transform tradition or incorporate secular ideas within it likewise, what we have termed adaptation and transformation frequently occurred simultaneou sly in the same society, movement, or even text Thus our efforts to categorize a series of developments should not be understood as seeking to erect fixed boundaries but rather as an attempt to theorize the shared patterns within the fluidity of religious-secular definitions and encounters. The book s final section, a forum entitled New Conceptions, steps back from the focused studies of the preceding chapters to propose new directions in the field David Myers, Amnon Raz-Krakotzkin, and Andrea Schatz have written three pieces, all in conversation with each other, that ask us to rethink secularism both as a force and a concept in the Jewish past and present These three scholars, who initiated the year-long research group Secularism and Its Discontents The View from Jewish Studies that laid the groundwork for this book, offer reflections that are at once empirical and programmatic Myers focuses on the example of an American shtetl that has grown up in the state of New York the homogeneous Satmar Hasidic town of Kiryas Joel In this essay Myers proposes that the self-declared defenders of traditional Judaism who live in this Hasidic enclave are not merely reacting to secularism and secularization but rather constructing new interpretations of secular arrangements The neo-secularist propositions he suggests ultimately highlight the mutability both historical and ongoing of religion as well as the secular Raz-Krakotzkin s essay exhumes neglected continuities between Christian millenarian, secularist, and antisemitic ideas about Jews, ultimately calling for a reassessment of secularism in contemporary Israeli society In the final chapter, Schatz shows how, in the late eighteenth century, leading Jewish enlighteners and their traditionalist detractors alike sought historical antecedents that helped them to situate their proposed innovations within longstanding notions of Jewish sacred time Schatz suggests that in order to overcome the hegemony of secular conceptions of time, we must recognize the continued relevance of Jewish temporalities. The programmatic components of these final essays speak to this book s effort to sound a call for new terms and conversations about Jews and secularism The book s findings and arguments provide multivalent assessments of the roles that secularism and secularization have played in the modern Jewish experience They remind us that both historically and today, Jews have acted not only as subjects, imitators, or resisters but also as agents of broader secularizing developments, at once responding to wider forces and charting their own distinctively Jewish encounters with the secular Moreover, by illustrating how permeable religious and secular boundaries and categories have so often been, the essays included here repeatedly raise the possibility that the opposition between these two categories is ill conceived and false In short, we hope that our efforts to rethink the meaning of secular and religious in a variety of context s from Zionism and Haredi Judaism to Jewish literature and Jewish-Muslim relations allow for a rethinking of the very terms that animate many of the most contentious debates in contemporary Jewish life. Religion and Secularity. Biographical note. Marion Eggert, Dr 1992, Munich, Sinology , is Professor of Korean Studies at Ruhr-University Bochum, Germany She has published on Chinese and Korean poetry and poetics, dream culture, travel literature, and religious culture, especially the interaction between Confucianism and Christianity. Lucian Hlscher, Dr 1976, Heidelberg, Modern History , is Professor for Modern History at the Ruhr-University Bochum, Germany He has published on past concepts of the future, the theory of history and the history of religion, including a History of Protestantism Munich Beck 2005.Academics interested in religious history, conceptual history, world history of early modern times, and regional specialists in European, Near Eastern, South Asian and East Asian Studies . The book certainly demonstrates how weak the arguments are of those who see concepts such as religion and the secular simply as Western constructions imposed on other cultures It also, importantly, shows that secularism was not necessarily seen by proponents as something anti-religious so much as it served as a means of protecting religions Ian Reader, Lancaster University, Journal of Religion in Europe Vol 8. This volume of case studies is a rich contribution to the discussion of religion and secularity, and it reminds us of the importance of steering away from universalizing our thinking regarding the process of secularization Courtney Bruntz, University of Nebraska-Lincoln, Religion 45 1. The book presents a wide range of empirical studies, with geographical and historical variability, aiming successfully at clarifying concepts and their fluctuating meanings Carolina Ivanescu, Amsterdam, Comparative Sociology Vol 15. The editors of this useful and readable volume intend to furnish a n ongoing debate on secularization with historical and semantic reference points Barbara Hendrischke, University of Sydney, Religious Studies Review Vol 40, No 1.

No comments:

Post a Comment